ADD ANYTHING HERE OR JUST REMOVE IT…
فروشگاه باکس پوچ | فروش انواع پاکت بسته بندی

وبلاگ

اصول انتخاب پاکت بسته بندی مناسب بخش اول

اصول انتخاب پاکت بسته بندی مناسب
Rate this post

اصول اولیه انتخاب پاکت بسته بندی مناسب

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین المان‌های دخیل در معرفی درست یک برند یا محصول بسته بندی آن محصول است، و مهم انتخاب پاکت بسته بندی مناسب برای محصول شماست. یکی از انواع بسته‌بندی برای تقسیم و توزیع محصول و ارائه به بازار، انواع پاکت‌های بسته‌بندی است که به نسبت نوع محصول انتخاب‌های متفاوت و متنوعی برای انتخاب وجود دارد که در این مقاله باکس پوچ تصمیم دارد به اصول انتخاب پاکت بسته بندی بخش اول بپردازد تا به شما در انتخاب پاکت مناسب برای بسته بندی محصول خود کمک کنیم.

انواع محصولاتی که در پاکت بسته بندی می شود

  1. محصولات غذایی خشک
  2. محصوات غذایی آبدار (تر)
  3. محصولات ارایشی
  4. محصولالت بهداشتی
  5. غذای حیوانات خانگی
  6. قطعات ریز یدکی
  7. متعلقات و لوازم جانبی صنعتی
  8. قطعات الکترونیک
  9. لوازم جانبی و گجت‌های الکترونیکی
  10. متعلقات و لوازم ورزشی
  11. و هر محصولی که در پاکت‌های بسته‌بندی جای بگیرد.

انتخاب درست پاکت بسته بندی و انواع آن

در ابتدا با محصولات غذایی شروع می‌کنیم. اگر شما محصول غذایی برای بسته‌بندی دارید، اولین چیزی که باید درنظر بگیرید استانداردهای سازمان غذا دارو برای بسته‌بندی شماست. که این باعث می‌شود به سمت انتخاب پاکت‌هایی بروید که از متریال‌های فود گرید مثل پلی اتیلن یا پلی آمید در آن استفاده شده‌است. بعد از دانستن این اصل مهم اکنون نوبت انتخاب درست بسته‌بندی برای محصول شماست. اگر محصول غذایی خشک برای ارائه به بازار دارید، انتخاب‌های متنوعی برای شما وجود دارد که به نسبت شکل ظاهری، هزینه و حجم تقسیم محصول شما برای فروش می‌توانید پاکت مناسب انتخاب کنید. برای مثال اگر شما فروشنده دانه یا پودر قهوه هستید انتخاب‌های شما باید پاکت‌هایی باشد که در مقابل نفوذ نور، رطوبت و تغییر دما مقاوم باشد و دارای سوپاپ یک‌طرفه تخلیه گاز باشد (برای دانه قهوه) .

اگر تصمیم به توزیع خرد محصول دارید این گزینه‌ها برای شما مناسب است:

1-باکس پوچ

پاکت‌های ایستاده سه طرف کاست که 3 لایه تولید می‌شوند و دارای تمام استانداردهای فود گرید هستند. این پاکت‌ها در مقابل نفوذ نور، رطوبت و تغییرات دمایی بسیار مقاومت بالایی دارند. همچنین از محصول داخل آن و تازگی محصول به خوبی حفاظت می‌کنند. در ضمن در صورت نیاز امکان چاپ و نصب سوپاپ‌هم روی این پاکت‌ها وجود دارد که به سلیقه مشتری کاملا شخصی سازی می‌شود و باعث معرفی بهتر محصول شما می‌شود.

مطلب پیشنهادی: پاکت باکس پوچ سوپاپ دار چیست

2-کف کاست رنگی

پاکت ایستاده که فقط در کف پاکت کاست ایستا دارد و این مدل تمام استانداردهای غذا دارو را دارا است. این نوع پاکت‌ها 3 لایه تولید می‌شود و در مقابل نشتی، نفوذ رطوبت و تغییرات دما مقاوم است که باعث می‌شود این پاکت‌ها محصولات شما را تازه و سالم نگهداری کند. این نوع پاکت قابلیت چاپ سفارشی و نصب سوپاپ دارد و می‌توانید کاملا به سلیقه خود، پاکت بسته‌بندی خود را شخصی سازی کنید.

3-پاکت های چمدانی

نوعی از پاکت‌ها ایستاده که به صورت افقی در قفسه قرار می‌گیرد و دارا استانداردهای غذا دارو است. این نوع پاکت تمامی مشخصات پاکت‌های ایستاده را دارد که بخاطر قرار گرفتن زیپ آن در طول پاکت و حالت ایستایی افقی از درب بزرگتری برخوردار است که پر کردن آن را راحت‌تر می‌کند و برای محصولاتی که دانه درشت‌تر هستند مانند کوکی‌ها مناسب‌تر است. این نوع پاکت قابلیت نصب سوپاپ و چاپ را دارا است.

مطلب پیشنهادی: معرفی چند ایده برای بسته بندی کوکی

4-بغل کاست رنگی و کرافت

پاکت‌هایی که در دو طرف کاست برای باز شدن و افزایش حجم پاکت دارد و از متریال فود گرید تولید می‌شود. این پاکت‌ها یکی از انواع پاکت‌های کلاسیک در صنعت بسته‌بندی هستند که امروزه با تکنولوژی جدید و بصورت 3 لایه تولید می‌شوند و مقاومت بالایی در مقابل رطوبت و نور و تغییرات دما دارد .این پاکت‌ها بدون زیپ هستند و به صورت کامل بسته می‌شود. بعد از دوخت و برای نگهداری محصول در زمان طولانی‌تر بسیار مناسب است. این پاکت‌ها هم قابلیت نصب سوپاپ و چاپ را دارا است.

5-پاکت های آماده قهوه

این پاکت‌ها با چاپ‌های عمومی و اماده برای قهوه تولید می‌شود و کاملا استانداردهای غذا و دارو دارد. پاکت بسته بندی قهوه در سایزهای مختلف تولید می‌شود. طرح‌های متنوعی دارد که بصورت 3 لایه برای نگهداری تازگی محصول و جلوگیری از نفوذ رطوبت و نور تولید می‌شود. این پاکت‌ها به صورت پیش فرض چاپ‌هایی مرتبط با محصولات مختلف دارند که در کنار آن فضای مناسب برای اضافه کردن برند مشتری به صورت چاپ تک رنگ بر روی و پشت پاکت درنظر گرفته شده‌است.

اصول پاکت بسته بندی مناسب اصولپاکت مناسب و انتخاب ان پاکت مناسب و انتخاب انتخاب پاک باکس پوچ

اگر تصمیم به توزیع عمده محصول دارید این پاکت‌ها برای شما مناسب است:

1-پاکت های کامپوزیت

این نوع پاکت‌ها همانند گونی‌های سنتی دارای حجم بالا بوده و از 3 لایه محافظ برای نگهداری مناسب مواد غذایی بهره می‌گیرد که این پاکت‌ها را در مجموعه پاکت‌های فود گرید دسته‌بندی می‌کند. پاکت‌های کامپوزیت در سایزهای مختلف برای نیازهای مختلف مشتریان تولید می‌شود و از مقاومت بالایی برای وزن‌های بالا دارد. همچنین این پاکت‌ها از یک لایه کاغذ در لایه بیرونی پاکت برخوردار است که برای چاپ بسیار مناسب است.

2-بغل کاست های سایز عمده

همان پاکت‌های بغل کاست رنگی است که در سایزهای بزرگ تولید می‌شود. پاکت بسته بندی کاست دار برای بسته‌بندی عمده محصولات در وزن‌های بالای 5 کیلو مناسب است و مانند پاکت‌های بغل کاست رنگی بصورت 3 لایه تولید می‌شود و در مقابل نفوذ نور و رطوبت بسیار مقاوم است. از مزیت‌های دیگر این نوع پاکت نصب سوپاپ و چاپ بر روی آنها است که باعث می‌شود گزینه بسیار مناسبی برای بسته‌بندی محصولاتی مانند قهوه باشد.

پاکت های بسته بندی و محصولات    نوع انتخاب پاکت بسته بندی

با دانستن مثال‌های بالا اکنون می‌توانید پاکت مناسب با هزینه مناسب برای بسته‌بندی قهوه انتخاب کنید.

محصولات غذایی آبدار (تر)

برای محصولات غذایی آبدار مثل ترشی‌جات، ابمیوه یا محصولات مشابه باید از پاکت‌هایی استفاده کنید که نسبت به نشتی مایعات و خوردگی محصولات اسیدی مقاوم باشند. پس محصولات زیر مناسب محصول شماست :

1-شفاف متالایز

پاکت‌های زیپ دار 3 لایه که از فیس شفاف و بک راند نقره‌ای برخوردار است. این پاکت‌ها هم فود گرید هستند. این نوع پاکت‌ها بخاطر متریال تولید مناسب و دوخت مخصوص در مقابل نشت مایعات بسیار مقاوم هستند و در مقابل خوردگی مواد اسیدی مقاومت بالایی دارند. پاکت شفاف متالایز به صورت زیپ‌دار کف کاست و 3 طرف دوخت بدون زیپ تولید می‌شود و دارای سایز بندی بسیار متنوعی هستند که دامنه انتخاب بالایی را برای شما فراهم می‌کند. این پاکت‌ها هم قابلیت چاپ را دارا هستند.

2-پاکت های مخصوص مایعات

پاکت‌های 3 لایه با دوخت مخصوص که به خصوص برای نگهداری مایعات رقیق تولید شده و دارای استانداردهای بالای فود گرید هستند. این نوع پاکت‌ها در چند نوع مختلف مخصوص نگهداری مایعات رقیق تولید می‌شود که هم به صورت زیپ‌دار با حفره مخصوص نی و هم به صورت درب شیر دار تولید می‌گردد. این پاکت‌ها در مقابل نشتی بسیار مقاوم هستند و بسیار مناسب بسته‌بندی ملیعات مانند انواع آبمیوه، شیک یا حتی نوشیدنی‌های گاز دار است. این نوع پاکت‌ها قابلیت چاپ اختصاصی را دارند.

پاکت بسته بندی مایعات و اصول ان    اصول پاکت بسته بندی ایس پک     انتخاب پاکت بسته بندی شیک

اگر محصوات ارایشی بهداشتی برای بسته‌بندی دارید پاکت‌های زیر مناسب محصول شماست:

1-باکس پوچ

پاکت‌های ایستاده سه طرف کاست که 3 لایه تولید می‌شوند و دارای تمام استانداردهای فود گرید و غذا دارو هستند. این پاکت‌ها در مقابل نفوذ نور، رطوبت و تغییرات دمایی بسیار مقاومت بالایی دارند و از محصول داخل آن و تازگی محصول بخوبی حفاظت می‌کنند در ضمن در صورت نیاز امکان چاپ هم روی این پاکت‌ها وجود دارد که به سلیقه مشتری کاملا شخصی سازی می‌شود و باعث معرفی بهتر محصول شما می‌شود. از این نوع پاکت‌ها برای بسته‌بندی پودرهای آرایشی و بهداشتی و انواع محصوات ارایشی و بهداشتی می‌توانید استفاده کنید.

2-ایستاده رنگی

پاکت بسته بندی ایستاده زیپ دار که فقط در کف پاکت کاست ایستا دارد و این مدل هم تمام استانداردهای غذا دارو را دارا است. این نوع پاکت‌ها 3 لایه تولید می‌شود و در مقابل نشتی ، نفوذ رطوبت و تغییرات دما مقاوم است که باعث می‌شود این پاکت‌ها محصولات شما را تازه و سالم نگهداری کند. این نوع پاکت هم قابلیت چاپ دارد و می‌توانید کاملا به سلیقه خود پاکت بسته‌بندی خود را شخصی سازی کنید. از این نوع پاکت هم می‌توانید برای بسته‌بندی محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید.

3-پاکت های چمدانی

نوعی از پاکت‌ها ایستاده که به صورت افقی در قفسه قرار می‌گیرد و دارا استانداردهای غذا دارو هستند. این نوع پاکت تمامی مشخصات پاکت‌های ایستاده را دارد که بخاطر قرار گرفتن زیپ آن در طول پاکت و حالت ایستایی افقی از درب بزرگتری برخوردار است که پر کردن آن را راحت‌تر میکند و برای محصولاتی که دانه درشت‌تر هستند مانند پدهای آرایشی مناسب‌تر است این نوع پاکت هم قابلیت چاپ را دارا است. در ضمن این نوع پاکت‌ها و پاکت‌های ایستاده از نظر اقتصادی هم بصرفه‌تر هستند.

پاکت باکس پوچ چمدانی و انتخاب درست ان   انتخاب و اصول پاکت باکس پوچ چمدانی    پاکت باکس پوچ چمدانی اصول بسته بندی

اگر آجیل خشکبار یا میوه خشک برای بسته‌بندی دارید پاکت‌های زیر مناسب بسته‌بندی محصول شماست:

1-ایستاده پنجره عمودی

پاکت‌های رنگی با یک پنجره افقی که محصول داخل نمایان باشد و دارای استانداردهای غذا دارو است. این پاکت‌ها در رنگبندی و سایز بندی متنوع تولید می‌شوند و دامنه انتخاب بالایی به نسبت محصول شما برای بسته‌بندی ایجاد می‌کنند. این پاکت‌ها در مقابل نفوذ رطوبت و تغییرات دما مقاوم هستند و باعث می‌شوند محصول شما تازگی و عطر خود را حفظ کند. زیپ‌های بسیار محکم و با کیفیت این نوع پاکت‌ها امکان استفاده مداودم و در مدت زمان طولانی از این پاکت‌ها را برای شما و مشتری فراهم می‌سازد.

2-باکس پوچ پنجره عمودی

پاکت‌های باکس پوچ رنگی با یک پنجره افقی که محصول داخل نمایان باشد و دارای استانداردهای غذا دارو است. پاکت پنجره دار در رنگبندی و سایز بندی متنوع تولید می‌شوند و دامنه انتخاب بالایی به نسبت محصول شما برای بسته‌بندی ایجاد می‌کنند. ضمنا این نوع پاکت‌ها بصورت 3 طرف کاست تولید می‌شوند و از ایستایی بسیار بالای برای قرار گیری در قفسه و ویترین هستند. این پاکت‌ها در مقابل نفوذ رطوبت و تغییرات دما مقاوم هستند و باعث می‌شوند محصول شما تازگی و عطر خود را حفظ کند.

3-شفاف متالایز طلایی

این نوع پاکت تمام مشخصات تولید و متریال متالایزهای نقره‌ای را دارد اما بک راند طلایی ان جلوه خاصی به محصول می‌دهد، به همین دلیل برای بسته‌بندی محصولاتی مانند آجیل و خشکبار، چای و محصولات مشابه بسیار مناسب هستند. این پاکت‌ها هم فود گرید هستند. این نوع پاکت بصورت زیپ‌دار کف کاست و 3 طرف دوخت بدون زیپ تولید می‌شود و دارای سایز بندی بسیار متنوعی هستند که دامنه انتخاب بالایی را برای شما فراهم می‌کند. این نوع پاکت‌ها هم قابلیت چاپ را دارا است.

4-پاکت های آماده خشکبار

پاکت‌های تولید شده با طرح‌های عمومی آماده برای بسته‌بندی خشکبار و میوه خشک که دارای استانداردهای فود گرید است. پاکت بسته بندی خشکبار در رنگبندی و طرح‌های متنوع تولید می‌شوند و دارای سایز بندی‌های متنوع از 250 گرم تا 1 کیلو برای آجیل و خشکبار هستند. این پاکت‌ها با دارا بودن زیپ‌های مستحکم و مترایل 3 لایه در نگهداری تازگی و عطر محصول در مدت زمان طولانی بسیار موثر هستند. در کنار طرح‌های متنوع، این نوع پاکت‌های قابلیت اضافه کردن برند و لوگو شما را بصورت چاپ اختصاصی را هم دارا است.

جمع بندی

در بخش اول ابن مقاله به بررسی اصول انتخاب پاکت بسته بندی بخش اول پرداختیم. در بخش‌های بعدی این مقاله پیشنهادهای بیشتری برای بقیه محصولات ذکر شده ارائه خواهیم داد تا به شما در انتخاب بسته‌بندی مناسب‌تر برای محصولات خودتان کمک کند. با مطالعه مقایسه‌های انجام شده در این مطلب به نسبت نوع پاکت مناسب برای هر محصول می‌توانید به یک دیدگاه مناسب برای انتخاب پاکت بسته‌بندی مناسب برای محصول خود برسید. در قسمت‌های بعدی این دسته مقالات به بررسی محصولات دیگر و پاکت‌های مناسب برای بسته‌بندی این نوع محصولات از نظر جلوه محصول، برند سازی و توجیه اقتصادی نوع بسته‌بندی می‌پردازیم .

مطلب پیشنهادی: ایده برای بسته بندی محصولات خانگی با پاکت های زیپدار

مطلب بعدی و ادامه این مطلب: اصول انتخاب پاکت بسته بندی مناسب بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Instagram
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من